زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طرفداران این نظریه به پاره اى از آیات قرآن نیز استدلال کرده اند.
1. (وَمَا اللهُ یُریدُ ظُلْماً لِلْعِبادِ)(غافر/31).
«خدا بر بندگان خود اراده ظلم نمى کند».
2. (وَلا یَرْضى لِعِبادِهِ الْکُفْرَ)(زمر/71).
«و خداوند بر کفر بندگان خود راضى نمى باشد».
3. (وَاللهُ لا یُحِبُّ الْفَسادَ)(بقره/205).
«خداوند تباهى و گناه را دوست ندارد».
بنابراین اصل عمومیت و گستردگى خدا نسبت به کارهاى ارادى انسان با این آیات قرآنى سازگار نیست.